Shai Maestro Trio

Bezpříkladně unikátní, lyrický i rytmicky se vzdouvající jazz bez hranic a možnosti předpovídat, co přijde za okamžik.

S ohledem na svůj megatalent si nemohl přát příznačnější jméno, napsali o Maestrovi v anglickém magazínu Time Out.

Pětadvacetiletý, podle mnohých geniální izraelský pianista a dvorní hráč v Trutnově dobře známého kontrabasisty Avishai Cohena, bravurně a po svém naplňuje výrok avantgardisty Johna Cage: “Chci slyšet, co jsem ještě neslyšel.“

Izrael představuje nejen živý hudební tavící kotlík na fascinující kulturní křižovatce, ale díky Maestrovi, Avishai Cohenovi, kytaristovi Giladu Hekselmanovi, saxofonistovi Eli Degibrimu nebo 3 Cohens Sextetu také jazzovou velmoc prezentující se v současnosti na newyorské půdě.

Po vystudování americké Berklee College, klasického klavíru na Jeruzalémské hudební akademii a kursech improvizace u Ophera Brayera se Shai Maestro rovněž usídlil v New Yorku, kde takřka přes noc svým doslova zázračným uměním oslnil přední jazzové hráče, kteří ho i přes jeho věk brali za sobě rovného a zvali ke společným vystoupením v pověstném klubu Blue Note. Tam se spojil s výtečným americkým bubeníkem Ari Hoenigem a zanedlouho s krajanem Avishai Cohenem.
Bylo mi sedmnáct, přišel za mnou po koncertě, složil mě komplimenty a povídá: pojď si ke mně domů jen tak zahrát něco co známe z domova. Dva roky jsem ho pak neviděl a najednou telefon: ahoj, já jsem Avishai, ten kontrabasista,pa­matuješ si na mě? Hledám klavíristu do svého tria, máš zájem? Samozřejmě jsem v tu ránu přestal skoro dýchat. Hodně jsem se toho u něho naučil, hlavně improvizovat, ale když nad tím tak přemýšlím, tak nejvíc mě Avishai otevřel pohled na svět. Jazz od té doby chápu jako přirozenou cestu nechat se ovlivnit jinými kulturami. Když spolu natáčíme alba, nikdy dopředu netušíme, kam nás inspirace zavede. A to se mě líbí. Nebavilo by mě, kdybych musel zůstat zakotvený na jednom místě. Hudba je přece o věčném cestování, vzpomíná Maestro na setkání s hudebníkem, který mu umožnil vydat se vlastní formou k nalézání multikulturní estetiky jazzu v níž se prolíná post bebop, freejazz a groove odposlouchané v Maroku a Blízkém východě.

Maestro studoval také indickou klasickou hudbu a mezi osobnosti, kteří ho nejvíc ovlivnili řadí vedle Chopina, Bacha a Chicka Corey také španělského flamenkového kytaristu Paco de Luciu.

Shai Maestro přiveze do Trutnova nejen debutové album, ale i vynikající spoluhráče.
Kontrabasista Jorge Roeder pochází z peruánské Limy. Vystudoval klasiku, ale po přestěhování do amerického Bostonu přešel k jazzu. Je zakládajícím členem a uměleckým ředitelem skupiny Sofia Rei Koutsovitis, zaměřené na interpretaci tradiční jihoamerické hudby a původních, jazzem ovlivněných skladeb. Jorge zosobňuje hudebníka rozličných zájmů, takže ho ke spolupráci přizvali Roy Haynes, Alex Acuna, Geoffrey Keezer, Steve Lacy nebo významná skladatelka Maria Schneiderová.

Bubeník Ziv Ravitz je Maestrovým krajanem. I on vystudoval Berklee School a ze všeho nejdřív se uvedl na albech amerického altsaxofonisty Lee Konitze, bývalého spoluhráče Milese Davise.
A protože náleží k nejvyhledáva­nějším bubeníkům, bylo možné ho spatřit po boku Joe Lovano, Micka Goodricka, Eli Dejibriho, Avishai Cohena, Aarona Goldberga nebo Esperanzy Spalding.

Web: http://www.shaimaestro.com/

My Space: http://www.myspace.com/…maestromusic